Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
7011011701   Nivell 1. Estratègies per afavorir l'ús del Llenguatge Oral a l'escola: Comunicació, llenguatge i parla
2020-2021   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   18/1/2021 - 8/3/2021 (15 hores) de 17:30h a 19:00h
   ESC Bernardí Tolrà
   c. Afores, s/n (Vila-rodona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Alt Camp
  
   Activitat telemàtica no presencial, via Meet.
  
Inscripció   08/01/2021 - 18/01/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Aconseguir diferenciar el llenguatge des de les seves tres vessants (comunicació, llenguatge i parla) per tal de poder-lo estimular amb més concreció i amplitud, tot identificant els alumnes que hi puguin tenir certes dificultats per tal d’aplicar les mesures inclusives necessàries.
  
Objectius   -Assessorar i orientar sobre com desenvolupar necessitats comunicatives a l’aula ordinària i facilitar-ne l’expressió mitjançant la interacció qualitativa en contextos diferents i variats.
-Assessorar i orientar sobre com millorar el desenvolupament del llenguatge a partir de les situacions educatives de l’aula ordinària.
--Afavorir l’organització del sistema fonètic-fonològic, partint de l’estimulació de l’atenció auditiva i la pràctica articulatòria, dins de l’aula ordinària.
  
Continguts   -Definició de la comunicació.
-Definició de l’alumnat amb greus dificultats de comunicació.
-Estratègies per potenciar l’ajust i la comunicació.
-Estratègies de gestió de la comunicació i la conversa.
-Estratègies educatives d’interacció verbal.
-Situacions educatives afavorides de la comunicació.
-Orientacions generals.
-Definició de la parla i el retard de parla.
-Manifestacions dels retards de parla.
-Etiologies.
-Orientacions generals i idees bàsiques.
-Objectius generals i específics a treballar.
-Quadres de punts i modes articulatoris.
-Estratègies metodològiques i d’interacció.
-Psicoeduació a les famílies
  
Formador/a   Àngels Aceña, Dolors Mestre, Neus Puig
  
Avaluació   Treball col·lectiu de pràctica reflexiva i posada en comú per part dels docents per comentar el taller rebut, elaborant un document on s’exposin els aspectes a mantenir, modificar, ampliar... en referència al treball de llenguatge portat a terme en el seu centre
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de les sessions i realització de tasques encomanades
  
Persones  destinatàries   El taller està a destinat a tot l’equip de professionals d’Educació Infantil, mestres del primer curs de Cicle Inicial de Primària i Mestres especialistes d’Educació Especial de centres que prevegin la necessitat de millorar l’ús del llenguatge a l’escola.

  
E-mail   crp-altcamp@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   18/01/2021   1730   1900 
 Sessió 2   dijous   21/01/2021   -   - 
 Sessió 3   dilluns   25/01/2021   -   - 
 Sessió 4   dimarts   26/01/2021   -   - 
 Sessió 5   dilluns   08/02/2021   -   - 
 Sessió 6   dimarts   09/02/2021   -   - 
 Sessió 7   diumenge   16/02/2020   -   - 
 Sessió 8   diumenge   07/03/2021   -   - 
 Sessió 9   dilluns   08/03/2021   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent