7011011701 |
Nivell 1. Estratègies per afavorir l'ús del Llenguatge Oral a l'escola: Comunicació, llenguatge i parla |
2020-2021 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/1/2021 - 8/3/2021 (15 hores) de 17:30h a 19:00h |
|
ESC Bernardí Tolrà |
|
c. Afores, s/n (Vila-rodona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Alt Camp
|
| |
|
Activitat telemàtica no presencial, via Meet. |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 18/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aconseguir diferenciar el llenguatge des de les seves tres vessants (comunicació, llenguatge i parla) per tal de poder-lo estimular amb més concreció i amplitud, tot identificant els alumnes que hi puguin tenir certes dificultats per tal d’aplicar les mesures inclusives necessàries.
|
| |
Objectius |
-Assessorar i orientar sobre com desenvolupar necessitats comunicatives a l’aula ordinària i facilitar-ne l’expressió mitjançant la interacció qualitativa en contextos diferents i variats.
-Assessorar i orientar sobre com millorar el desenvolupament del llenguatge a partir de les situacions educatives de l’aula ordinària.
--Afavorir l’organització del sistema fonètic-fonològic, partint de l’estimulació de l’atenció auditiva i la pràctica articulatòria, dins de l’aula ordinària.
|
| |
Continguts |
-Definició de la comunicació.
-Definició de l’alumnat amb greus dificultats de comunicació.
-Estratègies per potenciar l’ajust i la comunicació.
-Estratègies de gestió de la comunicació i la conversa.
-Estratègies educatives d’interacció verbal.
-Situacions educatives afavorides de la comunicació.
-Orientacions generals.
-Definició de la parla i el retard de parla.
-Manifestacions dels retards de parla.
-Etiologies.
-Orientacions generals i idees bàsiques.
-Objectius generals i específics a treballar.
-Quadres de punts i modes articulatoris.
-Estratègies metodològiques i d’interacció.
-Psicoeduació a les famílies
|
| |
Formador/a |
Àngels Aceña, Dolors Mestre, Neus Puig
|
| |
Avaluació |
Treball col·lectiu de pràctica reflexiva i posada en comú per part dels docents per comentar el taller rebut, elaborant un document on s’exposin els aspectes a mantenir, modificar, ampliar... en referència al treball de llenguatge portat a terme en el seu centre
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions i realització de tasques encomanades
|
| |
Persones destinatàries |
El taller està a destinat a tot l’equip de professionals d’Educació Infantil, mestres del primer curs de Cicle Inicial de Primària i Mestres especialistes d’Educació Especial de centres que prevegin la necessitat de millorar l’ús del llenguatge a l’escola.
|
| |
E-mail |
crp-altcamp@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
18/01/2021 |
1730 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
21/01/2021 |
- |
- |
Sessió 3 |
dilluns |
25/01/2021 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimarts |
26/01/2021 |
- |
- |
Sessió 5 |
dilluns |
08/02/2021 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimarts |
09/02/2021 |
- |
- |
Sessió 7 |
diumenge |
16/02/2020 |
- |
- |
Sessió 8 |
diumenge |
07/03/2021 |
- |
- |
Sessió 9 |
dilluns |
08/03/2021 |
- |
- |
|
| |